עוגה לבנה במילוי מגן דוד כחול

Star-of-David filled Cake

Star-of-David filled Cake

 

עוגה לבנה במילוי מגן דוד
ליום הזיכרון וליום העצמאות

Star-of-David filled Cake

 

עוגה מיוחדת לשני הימים המיוחדים והמקודשים ביותר לעם ישראל
השכול והעצב הם חלק בלתי נפרד משמחת יום העצמאות
וכך מגן הדוד משולב בתוך העוגה

 

לעוגה הזאת יש "שורשים" בשתי עוגות שיש לי בבלוג.
העוגה הראשונה היא עוגת שוקולד עם לב מוס תותים (עוגת יום ההולדת הראשון של הבלוג) והעוגה השניה היא עוגת תפוחים עם כדורי שוקולד-דבש.
לקחתי את הרעיונות של שתי העוגות והפכתי אותם לרעיון אחד, והחלק העיקרי הוא שאין צורך בתבנית מיוחדת. והיא גם לא מסובכת להכנה
העוגה מורכבת משני חלקים נפרדים, ותוך כדי אפייה הם נהפכים לחלק אחד שאי אפשר להפריד יותר ביניהם.
זאת עוגה שמסמלת עבורי יותר מכל את יום העצמאות – שכאב השכול הוא חלק מובנה בתוכו, ואי אפשר להפריד בין השניים.
אמנם השתמשתי במתכון מסויים לעוגה הזאת, אבל בעצם אפשר להכין אותה מכל מתכון לעוגה בחושה. העוגה הזאת היא יותר הרעיון עצמו ולא המתכון. ולכן אני אסביר מה בדיוק עשיתי

 

הכנתי עוגה לבנה, השתמשתי במתכון שיש בו רק חלבונים (הזדמנות לנצל את החלבונים שיש לי תמיד במקפיא), ולאחר שהיא הצטננה, פשוט פוררתי אותה לקערה גדולה. העוגה לא צריכה להיות גדולה – מספיק מתכון לעוגה בקוטר 20 או לאינגליש קייק.
הוספתי מעט צבע מאכל כחול והוספתי גם מעט שמנת מתוקה – אני השתמשתי בשמנת מתוקה צמחית של השף הלבן – אבל אפשר גם מעט חלב/חלב סויה. התערובת שהתקבלה היתה לחה מעט (!) בדיוק כמו תערובת ממנה מכינים כדורי שוקולד. אבל במקום ליצור כדורי שוקולד, לקחתי כמות קטנה בכל פעם, שיטחתי קלות על נייר אפייה ובעזרת חותכן מתאים – בצורת מגן דוד – חתכתי צורות. הכנתי כך צורות של מגן דוד מכל התערובת.
את כל הצורות הכנסתי למקפיא. זה חלק חשוב – הצורות חייבות להיות קפואות, אז כדאי להשאיר אותן במקפיא לפחות לשעתיים (אפשר כמובן יותר).

 

Star-of-David filled Cake

 

עכשיו בעצם "בניתי את העוגה". שימנתי תבנית אינגליש קייק באורך 30 ס"מ, הנחתי נייר אפייה בתחתית כאשר הוא בולט משני הקצוות (בצורה כזאת היה לי קל להוציא את העוגה לאחר האפייה). והכנתי בלילה לעוגה לבנה.
העברתי מעט מהבלילה לתבנית – כך שהיא תכסה את כל התחתית, בערך בגובה של ס"מ.
הוצאתי את צורות מגן הדוד מהמקפיא והעמדתי אותן בתוך התבנית כמו חיילים במסדר. צמודים אחד לשני ולאורך התבנית. את יתרת הבלילה שפכתי כך שתמלא את כל החללים הנותרים. הבלילה לא כיסתה אצלי ממש את הצורות אבל באפייה זה הסתדר כי הבלילה תפחה וכיסתה את הצורות
הכנסתי לתנור ו…….זהו. לאחר כ 25-30 דקות העוגה היתה מוכנה. הוצאתי על רשת, העברתי לאחר 5 דקות סכין מסביב לדפנות, ולאחר עוד כ 10 דקות הוצאתי את העוגה מהתבנית (בעזרת קצוות נייר האפייה) והנחתי ישירות על הרשת לצינון מלא.
אפשר לראות ששמתי מעט קצפת מעל (האמת שזאת לא קצפת אלא קרם ווניל-לימון שהכנתי למשהו אחר), כי זה נראה היה לי מתאים לרעיון של צבעי הדגל.

¤    צבע המאכל יכול להיות רגיל (עם עדיפות לג'ל) ויכול להיום גם צבע מאכל טבעי. רק חשוב לזכור ששימוש בצבע מאכל טבעי דורש הרבה יותר צבע.
¤    אפשרות נוספת היא ללא צבע מאכל בכלל – מכינים את החלק הפנימי מעוגת שוקולד והחיצוני מעוגה לבנה – או לחילופין את החלק הפנימי מעוגה לבנה, והחיצוני מעוגת שוקולד.

 

Star-of-David filled Cake

 

Star-of-David filled Cake

 

Star-of-David filled Cake

 

Star-of-David filled Cake

 

Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Google+0Pin on Pinterest0
get( 'sharing_this_post_with' ) ) : ?>

114 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים.


אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.